Με επιτυχία ξεκίνησε το Εθνικό Πιλοτικό Σχέδιο αναμόρφωσης των 33 μνημείων και αρχαιολογικών χώρων, που εορτάστηκε με επί τόπου συναυλίες και χορευτικές παραστάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις. (2 Απριλίου 2014)
Με επιτυχία ξεκίνησε το Εθνικό Πιλοτικό Σχέδιο αναμόρφωσης των 33 μνημείων και αρχαιολογικών χώρων, που εορτάστηκε με επί τόπου συναυλίες και χορευτικές παραστάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις
Με συναυλίες, ρεσιτάλ, χορευτικές παραστάσεις και χάπενινγκ που οργανώθηκαν με πρωτοβουλία του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Πάνου Παναγιωτόπουλου, σε στενή συνεργασία με τοπικούς δήμους, πολιτιστικούς οργανισμούς και συλλόγους, και με μεγάλη συμμετοχή του κοινού, εορτάστηκε χθες, 1η Απριλίου, η έναρξη του νέου ωραρίου, 8 το πρωί με 8 το βράδυ, επτά ημέρες την εβδομάδα, σε 33 μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ανά την Ελλάδα.
«Ξεκινήσαμε με επιτυχία την εφαρμογή του Εθνικού Πιλοτικού Προγράμματος αναβάθμισης των μνημείων και αρχαιολογικών χώρων και την εορτάζουμε με συμβολικές εκδηλώσεις με τη συμμετοχή πολλών τοπικών φορέων και καλλιτεχνικών οργανισμών, όπως η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, στην πρωτεύουσα και σε πολλές άλλες πόλεις σε όλη την Ελλάδα», δήλωσε χθες ο κ. Παναγιωτόπουλος, μετά τη συναυλία που έδωσαν η υψίφωνος Γεωργία Ηλιοπούλου και ο τενόρος Δημήτρης Πακσόγλου συνοδευόμενοι από την πιανίστα Σοφία Ταμβακοπούλου, στην αίθουσα του βωμού του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών. Επισκέπτες κάθε ηλικίας είχαν παραταχθεί ανάμεσα στα αναθηματικά ανάγλυφα του 4ου και του 5ου πΧ αι. και στο πιάνο και χειροκρότησαν θερμά τους καλλιτέχνες, που τραγούδησαν συνθέσεις Βέρντι, Λέχαρ και Πουτσίνι.
«Όπως εδώ, έτσι και στα Προπύλαια της Ακρόπολης, και στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο, και σε άλλα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, στις άλλες πόλεις, η ανταπόκριση υπήρξε μεγάλη και ενθαρρυντική», συνέχισε ο υπουργός. «Η προσπάθειά μας συνεχίζεται. Με την αναμόρφωση και επέκταση των πωλητηρίων, την επιλογή και προβολή των κατάλληλων πωλητέων ειδών, τη βελτίωση της πρόσβασης των επισκεπτών, την καλύτερη λειτουργία των εκδοτηρίων, την αναμόρφωση των αναψυκτηρίων και πολλά άλλα. Παράλληλα, οργανώνουμε περισσότερες εκδηλώσεις με τις οποίες συμβολίζουμε τη μεγάλη αυτή εξόρμηση, τον εθνικό αυτό στόχο γύρω από τον πολιτισμό μας. Το νέο ωράριο είναι μια πραγματικότητα. Η Ελλάδα καλωσορίζει όλο τον κόσμο, όλους τους επισκέπτες, ώστε να γίνουν κοινωνοί τών πολιτιστικών θησαυρών της χώρας μας».
Νωρίτερα, στην αυλή του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, οι σπουδαστές της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, συνοδευόμενοι από τον πιανίστα Θοδωρή Ρέγκλη, καταχειροκροτήθηκαν σε μια παράσταση αυτοσχεδιασμού, μάθημα που διδάσκονται από την καθηγήτριά τους Κέλλη Ζαμπέλα.
Ο κ. Παναγιωτόπουλος συζήτησε με τους νεαρούς σπουδαστές και τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής κ. Μύρωνα Μιχαηλίδη, που οργάνωσε, εξάλλου, και τη συναυλία των Προπυλαίων της Ακρόπολης. Οι αρμονικές φωνές της Παιδικής Χορωδίας της ΕΛΣ υπό τη διεύθυνση της Μάτας Κατσούλη αντήχησαν στον Ιερό Βράχο, τραγουδώντας συνθέσεις Μότσαρτ, Μπρίτεν και Χατζιδάκι, μαγνητίζοντας τους επισκέπτες, που στάθηκαν να την ακούσουν, καθώς από χθες, διαθέτουν πλέον πολύ περισσότερο χρόνο για να περιηγηθούν το μνημείο.
Αλλά και σε πολλά άλλα μνημεία, μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, το κοινό ξαφνιάστηκε ευχάριστα: Ελληνες και ξένοι επισκέπτες, αλλά και κάτοικοι τής Σπάρτης και τών γύρω περιοχών καταχειροκρότησαν τη Φιλαρμονική του δήμου που έπαιξε στον Αρχαιολογικό Χώρο του Μυστρά. Με φουστανελοφόρους χορευτές και λαϊκούς μουσικούς γιόρτασε το κοινό στην είσοδο τού Αρχαιολογικού Μουσείου των Δελφών. Με συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης χαιρετίστηκε η έναρξη του Εθνικού Πιλοτικού Προγράμματος στο αίθριο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης. Χορωδία που διηύθυνε ο μαέστρος Θεοδόσης Αντωνιάδης τραγούδησε στον Αρχαιολογικό Χώρο Παλαμηδίου. Το σύνολο «Οι Κανταδόροι» τραγούδησε, φωτογραφιζόμενο από πλήθος ξένων τουριστών, στο Παλαιό Φρούριο της Κέρκυρας. Η Φιλαρμονική του δήμου Ηρακλείου κέρδισε τους επισκέπτες στον Αρχαιολογικό Χώρο της Κνωσού, ενώ ένα κουαρτέτο του δήμου έπαιξε στο Μουσείο Ηρακλείου, με το κοινό να παρακολουθεί ανάμεσα στα αγάλματα. Αλλες συναυλίες, ρεσιτάλ και χορευτικές παραστάσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης με επιτυχία στο Νέο Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας, στον προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Μυκόνου, στις Μυκήνες, στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, στον Αρχαιολογικό Χώρο του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη, στη Σπιναλόγκα κ.α.